Obchodní podmínky
Platné od: 27. 10. 2025
Provozovatel e-shopu:
TILESKA s.r.o.
Ostravská 1526, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí
IČ: 23783044
Nejsme plátci DPH
E-mail: info@tileska.cz
Tel.: 736 232 297
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi:
Prodávající / provozovatel e-shopu: TILESKA s.r.o., sídlo: Ostravská 1526, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí, IČ: 23783044, (není plátcem DPH), mobil: 736 232 297
Kupující (zákazník): fyzická či právnická osoba, která učiní objednávku zboží prostřednictvím e-shopu.1.2 Prodávající není plátcem DPH, ceny v e-shopu jsou uváděny bez DPH (tj. konečná cena pro kupujícího).
1.3 Tyto Podmínky tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu.
1.4 Kupující potvrzuje, že se s těmito Podmínkami seznámil před odesláním objednávky, a to zejména prostřednictvím aktivního souhlasu (zaškrtnutí políčka nebo obdobného mechanismu).
1.5 Pokud kupující při objednávce uvede své identifikační číslo (IČO), považuje se za podnikatele. Na takového kupujícího se nevztahují ustanovení týkající se spotřebitelů, zejména právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku a zákonná 24měsíční záruka.
2. Definice pojmů
Pro účely těchto Podmínek platí:
- Zboží– předměty, které je možné objednat v e-shopu (designová tlačítka vyrobená 3D tiskem, pomůcky a nářadí pro obkladače atd.).
- Objednávka – návrh kupní smlouvy kupujícím učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře e-shopu.
- Kupní smlouva – smlouva o koupi Zboží mezi Prodávajícím a Kupujícím, uzavřená dle těchto Podmínek.
- Spotřebitel – fyzická osoba, která objednává Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti.
- Podnikatel – fyzická nebo právnická osoba, která objednává Zboží v rámci své podnikatelské činnosti.
3. Objednávka, uzavření kupní smlouvy
3.1 Kupující může objednávku učinit prostřednictvím e-shopu výběrem zboží, vložením do košíku a vyplněním objednávkového formuláře.
3.2 Po odeslání objednávky obdrží kupující potvrzení o přijetí objednávky (např. e-mailem). V tomto potvrzení budou uvedeny klíčové údaje (identifikace zboží, cena, způsob dopravy, platební podmínky, odhadovaný termín dodání).
3.3 Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy Prodávající potvrdí objednávku (v potvrzovacím e-mailu) kupujícímu, pokud vše odpovídá (zboží skladem, cena apod.).
3.4 V případě, že Prodávající není schopen objednávku splnit (např. z vyprodání), informuje o tom kupujícího bez zbytečného odkladu a kupující má právo objednávku odvolat nebo změnit.
4. Cena a platební podmínky
4.1 Cena Zboží je stanovena v CZK a je konečná (vzhledem k tomu, že Prodávající není plátcem DPH).
4.2 K ceně Zboží může být připočtena cena za dopravu, balné apod. – konkrétní výše bude zobrazena při dokončení objednávky.
4.3 Platební metody mohou být (dle nabídky Prodávajícího):
- bankovní převod předem
- platba online (platební brána)
- dobírka
4.4 Pokud Kupující zvolí platbu předem, je povinen uhradit částku ve lhůtě uvedené v potvrzení objednávky. Pokud tak neučiní, je Prodávající oprávněn objednávku stornovat.
5. Dodání zboží, termíny, přechod nebezpečí škody
5.1 Zboží bude doručeno Kupujícímu pomocí smluvního dopravce nebo prostřednictvím jiné přepravní služby, či osobním odběrem tam, kde je to umožněno.
5.2 Termín dodání je uveden orientačně. Pokud z jakéhokoli důvodu nelze zboží doručit včas, Prodávající informuje Kupujícího a nabídne nový termín nebo alternativu.
5.3 Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží (u spotřebitele) – pokud však Kupující neprokáže, že škoda vznikla po převzetí při běžném užívání zboží či během přepravy.
6. Právo odstoupit od smlouvy
6.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. (viz § 1829–1831 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník)
6.2 Aby bylo možné právo uplatnit, spotřebitel musí o svém záměru odstoupit od smlouvy informovat Prodávajícího (např. e-mail na adresu: info@tileska.cz, doporučený dopis).
6.3 Ve vzorovém formuláři pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto Podmínek, si Kupující může ulehčit tento proces.
6.4 Po odstoupení od smlouvy má kupující povinnost vrátit zboží Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odeslání oznámení odstoupení.
6.5 Náklady spojené s vrácením zboží nese Kupující, pokud Prodávající neuhradí jinak.
6.6 Prodávající vrátí veškeré obdržené platby (včetně nákladů na doručení, pokud byly účtovány) nejpozději do 14 dnů od obdržení vráceného zboží, pokud zboží nebylo poškozeno a je v původním stavu (pokud to povaha věci umožňuje).
6.7 Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v případech výslovně uvedených v zákoně (např. zboží vyrobené na míru, rychle se kazící zboží apod.).
6.8 Právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku se vztahuje pouze na spotřebitele. Kupující, který při nákupu uvede své IČO nebo jedná v rámci své podnikatelské činnosti, nemá právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu. Možnost vrácení zboží podnikatelem je možná pouze po předchozí dohodě s prodávajícím.
6.9 U podnikatelů je doporučeno oznámit vady zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 pracovních dnů od zjištění vady. Nepodání reklamace včas může vést k zániku nároku.
7. Práva z vadného plnění – reklamace
7.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že Zboží ve chvíli převzetí nemá vady a je v souladu s kupní smlouvou.
7.2 Základní doba pro uplatnění reklamace je 24 měsíců (v případě spotřebitele) od převzetí věci (§ 2161 a násl. občanského zákoníku).
7.3 Reklamaci lze uplatnit u Prodávajícího (např. e-mailem nebo písemně na adresu sídla).
7.4 V reklamaci Kupující uvede co nejpřesnější popis vady, datum nákupu, číslo objednávky apod.
7.5 Kupující má právo zvolit způsob vyřízení reklamace – požadovat opravu, výměnu zboží, přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy (vrácení peněz), pokud to povaha vady umožňuje. Prodávající může navrhnout jiný vhodný způsob řešení, pokud by zvolený způsob byl neúměrně nákladný nebo nemožný. U podnikatelů může způsob vyřízení reklamace zvolit prodávající podle povahy vady a dohody s kupujícím.
7.6 Pokud je reklamace oprávněná, nese Prodávající náklady spojené s vrácením nebo výměnou zboží.
7.7 Pokud je reklamace neoprávněná, má Prodávající právo požadovat náhradu nákladů spojených s posouzením reklamace
7.8 U podnikatelů se odpovědnost za vady a případná záruka za jakost řídí podmínkami stanovenými výrobcem nebo dodavatelem daného zboží, není-li mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak. Zákonná 24měsíční záruka platí pouze pro spotřebitele.
8. Záruka a ručení
8.1 Kupující nemůže uplatnit záruku za opotřebení způsobené běžným používáním.
8.2 Záruka se nevztahuje na vady vzniklé nesprávným zacházením, mechanickým poškozením, použitím nevhodných prostředků nebo zásahy třetí strany.
8.3 U zboží, které prodávající nakupuje jako nový z velkoobchodu, platí standardní záruční podmínky dodavatele, pokud jsou srozumitelně přeneseny na kupujícího.
9. Odpovědnost za škodu
9.1 Prodávající neodpovídá za škody nebo ztráty obchodního charakteru (např. zisk, ušlý zisk), pokud nedojde k úmyslu či hrubé nedbalosti.
9.2 Vztahy neupravené těmito Podmínkami se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele).
10. Ochrana osobních údajů, GDPR
10.1 Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a nařízením GDPR.
10.2 Podrobné informace o zpracování osobních údajů (účel, doba uchování, práva subjektu údajů) jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“.
10.3 Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů pro účely plnění kupní smlouvy, reklamací, zasílání informací (pokud s tím dá souhlas) apod.
10.4 Pokud bude využíváno Cookies, musí být splněny požadavky pro souhlas s Cookies (informování, možnost odmítnout, možnost správy).
11. Řešení sporů, ukončení smlouvy
11.1 Veškeré spory vzniklé z těchto Podmínek či z kupních smluv budou řešeny přátelsky, pokud to nebude možné, je příslušný český soud podle sídla Prodávajícího.
11.2 Spotřebitel má právo obrátit se také na pověřený orgán dohledu, mimosoudní řešení spotřebitelských sporů zajišťuje Česká obchodní inspekce - www.coi.cz
11.3 V případě, že některé ustanovení těchto Podmínek je neplatné nebo neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení platná.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 Prodávající si vyhrazuje právo tyto Podmínky měnit. Nové znění Podmínek bude účinné od data jejich zveřejnění na webu.
12.2 Kupující o změně Podmínek bude informován (např. v potvrzení objednávky).
12.3 Aktuální znění Podmínek je vždy k nahlédnutí na webu e-shopu.
12.4 Tyto Podmínky nahrazují dříve platné znění.
12.5 Tyto Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
Příloha: Vzor – Oznámení o odstoupení od smlouvy (spotřebitel)
Adresát:
TILESKA s.r.o.
Ostravská 1526
739 11 Frýdlant nad Ostravicí
E-mail: info@tileska.czJá/ My (jméno, adresa) ………………………………………
oznamuji, že tímto dle § 1829 občanského zákoníku odstupuji od smlouvy o koupi níže uvedeného zboží:Objednávka/Faktura č.: ………………………
Datum objednávky: ………………………
Název zboží: ………………………
Datum převzetí: ………………………Podpis (pouze pokud tento formulář je v listinné podobě): ………………………
Datum: ………………………Pokyny pro zaslání:
- Elektronicky: naskenovaný/formulář vyplněný a odeslaný na e-mail: info@tileska.cz
- Poštou: na adresu sídla společnosti uvedenou výšePozn.: Odstoupení od smlouvy musí být doručeno Prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel, pokud není v obchodních podmínkách uvedeno jinak. Prodávající vrátí platbu nejpozději do 14 dnů od obdržení vráceného zboží.
