Reklamace

REKLAMAČNÍ ŘÁD
TILESKA s.r.o.
Ostravská 1526, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí
IČ: 23783044
E-mail: info@tileska.cz
Tel.: 736 232 297

 

1. Úvod
1.1 Tento reklamační řád upravuje postup uplatnění práv z vadného plnění (reklamací) u Prodávajícího TILESKA s.r.o. (dále jen „Prodávající“). Práva spotřebitelů jsou upravena příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku; zvláštní postavení podnikatelů je uvedeno níže.
1.2 Reklamační řád se vztahuje na věci prodané prostřednictvím e-shopu TILESKA s.r.o.

 

2. Základní nároky z vadného plnění
2.1 Práva kupujícího ze smlouvy jsou u spotřebitele uplatnitelná po dobu 24 měsíců od převzetí zboží, není-li u zboží nebo dodavatele sjednáno jinak.
2.2 Pokud je vadou neplnění smlouvy (tj. zboží má vadu), může spotřebitel požadovat zejména opravu nebo výměnu; pokud to není možné nebo je to nepřiměřené, může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy.
2.3 U podnikatelů se práva z vadného plnění řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a obchodními dohodami. Podnikatel je povinen zboží prohlédnout bez zbytečného odkladu po převzetí a vady oznámit v přiměřené lhůtě (doporučeno do 14 pracovních dnů). Nepodání reklamace včas může vést k zániku nároku.

 

3. Jak reklamaci uplatnit
3.1 Reklamaci lze uplatnit těmito způsoby:
a) E-mailem na adresu: info@tileska.cz ,
b) Poštou na adresu sídla Prodávajícího: Ostravská 1526, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí

3.2 Pro urychlení vyřízení reklamace použijte přiložený reklamační formulář a přiložte doklad o koupi (fakturu, paragon nebo potvrzení objednávky), popis vady, datum převzetí a pokud možno fotografie vady nebo balení.

 

4. Povinnosti kupujícího při vrácení zboží
4.1 Zboží zasílejte řádně zabalené tak, aby během přepravy nemohlo dojít k dalšímu poškození. Do zásilky přiložte vyplněný reklamační formulář a kopii dokladu o koupi.
4.2 Náklady na zaslání zboží k reklamaci nese:

  •  Spotřebitel: Prodávající nese náklady jen při oprávněné reklamaci; jinak nese náklady kupující.
  • Podnikatel:náklady nese podnikatel, pokud není dohodnuto jinak.


4.3 Pokud prodávající vyžaduje zaslání vzorku, vrátí ho po vyřízení reklamace v případě, že to povaha věci umožňuje.

 

5. Potvrzení o přijetí reklamace a lhůta pro vyřízení
5.1 Prodávající potvrdí přijetí reklamace kupujícímu elektronicky nebo telefonicky do 5 pracovních dnů od jejího obdržení.
5.2 Prodávající usiluje o vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu; běžná lhůta je 30 kalendářních dnů.
5.3 V případě oprávněné reklamace Prodávající bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dnů od vyřízení reklamace) vrátí kupujícímu přijatou platbu, případně informuje o jiném dohodnutém plnění (výměna, oprava apod.).

 

6. Možná řešení reklamace
6.1 Oprava zboží (náprava vady),
6.2 Výměna zboží za nové bez vady,
6.3 Přiměřená sleva z ceny,
6.4 Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny, pokud nelze vadu odstranit ani vyměnit zboží nebo pokud vada zásadně omezuje užití věci.
6.5 Volbu způsobu vyřízení u spotřebitele určuje kupující, u podnikatele prodávající dle povahy vady a dohody

 

7. Vyřizování zjevně neoprávněných reklamací
7.1 Pokud Prodávající po odborném posouzení zjistí, že reklamace je neoprávněná (vadě nezodpovídá zboží ani způsobu použití nebo byla způsobena nesprávným zacházením), informuje kupujícího a navrhne řešení (např. zaslání zboží zpět kupujícímu za náklady kupujícího).
7.2 Neoprávněná reklamace může být zpoplatněna náklady spojenými s posouzením vady; Prodávající o této skutečnosti předem informuje.

 

8. Odpovědnost Prodávajícího
8.1 Prodávající odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku převzetí, v rozsahu a způsobem stanoveným právními předpisy.
8.2 U podnikatelů může být odpovědnost omezená ve smlouvě; pokud je potřeba, specifikuje se to v objednávce nebo faktuře.

9. Osobní údaje v souvislosti s reklamacemi
9.1 Prodávající zpracovává osobní údaje potřebné k vyřízení reklamace v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů. Údaje budou použity pouze v rozsahu nutném k vyřízení reklamace.

10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tento reklamační řád je platný a účinný od [uveďte datum].
10.2 Pro věci, které nejsou upraveny tímto řádem, platí příslušná ustanovení občanského zákoníku a jiné obecně závazné právní předpisy.
10.3 V případě sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím má spotřebitel právo obrátit se na Českou obchodní inspekci nebo jiný příslušný orgán; podnikatelé mohou spor řešit soukromě nebo u soudu.

(Uvedené lhůty a postupy odpovídají běžné praxi a právním požadavkům.)

 


REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ
TILESKA s.r.o.
Ostravská 1526, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí
E-mail: info@tileska.cz
Tel.: 736 232 297

Vyplňte prosím čitelně a přiložte tento formulář k reklamovanému zboží nebo odešlete elektronicky spolu s popisem vady a fotografiemi.

1) Údaje o kupujícím
Jméno / Název firmy: _______________________________________
IČ  (u podnikatele): ___________________
Adresa: _________________________________________________
E-mail: _________________________________________________
Telefon: ________________________________________________

2) Údaje o objednávce / zboží
Číslo objednávky / faktury: _________________________________
Název zboží / kód: ________________________________________
Počet kusů: _____________________

3) Popis vady (uveďte co nejpodrobněji)
Datum zjištění vady: ______________________________________
Popis vady: _____________________________________________
_______________________________________________________
Přílohy: (vyberte) fotografie vady □ kopie dokladu o koupi □ jiné □ popis: __________

4) Požadované řešení (označte)
□ OPRAVA
□ VÝMĚNA ZA NOVÝ KUS
□ PŘIMĚŘENÁ SLEVA
□ ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (VRÁCENÍ KUPNÍ CENY)
□ JINÉ (uveďte): _______________________________________

5) Informace o zaslání vráceného zboží
Způsob zaslání: ___________________________________________

6) Prohlášení kupujícího
Prohlašuji, že výše uvedené údaje jsou pravdivé a úplné. Zboží odesílám včetně veškerého příslušenství a obalu, pokud to povaha věci umožňuje.
Datum: _______________________
Podpis kupujícího: __________________________ (písemně u listinné podoby)

Pokyny k odeslání formuláře:
- Elektronicky: vyplněný sken nebo fotografie formuláře a popis vady zašlete na e-mail: info@tileska.cz (doporučeno: připojte fotky vady).
- Poštou: adresa sídla Prodávajícího (viz výše).
- Vrácení zboží zasílejte poštou nebo kurýrem tak, aby při přepravě nedošlo k dalšímu poškození.

Poznámka: Vyplněním a odesláním tohoto formuláře není automaticky rozhodnuto o oprávněnosti reklamace. Prodávající vás bude informovat o přijetí reklamace a dalším postupu.